Knjiga dr. Ismeta Bušatlića, profesora na predmetu Islamska kultura i civilizacija na Fakultetu islamskih nauka, predstavlja nesumnjivo veliki doprinos i osvježenje u proučavanju kulturnih tokova u Bosni i Hercegovini, naročito onih vezanih za pristizanje islama na područje Balkana, koje – prema autoru – počinje vrlo rano: već od vremena kada je drugi muslimanski halifa Omer ibn el-Hattab zauzeo Jerusalem (639.)! Naime, budući da je Jerusalem bio vjekovni cilj hodočašća brojnih jevreja i kršćana, potpadanje Jerusalema pod muslimansku vlast otvorilo je širom vrata mogućem islamskom utjecaju na Evropu, a time i na Balkan, budući da su naši krajevi, u to doba, bili “čas pod Bizantijom, čas njeni prvi susjedi”.
Knjiga je podijeljena u tri tematska bloka. U prvom od njih, naslovljenom sa “Knjiga nad Bosnom”, pored predgovora, razmatraju se sljedeća pitanja: 1. Matični tokovi islamske kulture i periferna situacija Bosne; 2. Vremenski i prostorni okvir širenja islama u Bosni i Hercegovini; 3. Uloga vlasti, urbanih centara, institucija i porodice u širenju islama; 4. Društveno-politički, klasno-socijalni, psihološki i vjerski milje u kome se prihvatao islam; 5. Semiotika bogumilstva i semiotika islama; 6. Neodoljiva privlačnost islama.
U drugom tematskom bloku, naslovljenom sa “Knjiga u Bosni”, tretira se: 1. Recepcija Ibn Sinaovih djela u Bosni i Hercegovini; 2. Zayn al-Abidin i njegovo djelo “Indžil Ehlu-l-bejta – Zebur Alija Muhammeda” u Bosni i Hercegovini; 3. Ibn al-Faridova duhovna poema i komentar Abdulaha Bošnjaka; 4. Muniri Bosnevi i njegova univerzalna geografija “Sab'iyyat”; 5. Šejh-Jujini pečati; 6. Blagajski muftija Mustafa Ćišić i njegov pravni kodeks; 7. Prevodilaštvo i bilingvizam u bošnjačkoj književnoj tradiciji; 8. Prvi tuzlanski književni krug.
U trećem tematskom bloku, naslovljenom sa “Sljedbenici knjige”, tretira se: 1. Obrazovanje Bošnjaka pod Fatihovom vlašću; 2. Školstvo i obrazovanje u prusačkom kadiluku; 3. Prilog povijesti livanjskih medresa; 4. Medresa na Atmej- danu u Sarajevu; 5. Drvenija medresa u Sarajevu; 6. Jedna sarajevska škola kaligrafije.
Knjiga “Studije o sljedbenicima Knjige” štampana je u, samo, 500 primjeraka.