Akaid 4-Udžbenik za četvrti razred medrese autora prof. Rifeta Šahinovića u izdanju El-Kalema u Sarajevu, ovih dana, iz štampe je izišao drugi udžbenik Akaid 4, autora Rifeta Šahinovića, profesora akaida u medresi „Džemaluddin Čauše- vić” u Cazinu. To je ustvari prvi cjeloviti udžbenik akaida za četvrte razrede medresa, urađen po Nastavnom planu i programu Rijaseta IZ-e u Bosni i Hercegovini u recenziji mr. Muharem ef. Omerdića, bivšeg rukovodioca Vjerskoprosvjetne službe Rijaseta IZ-e u BiH i dr. Nedžada Grabusa, ljubljanskog muftije. Urednik izdanja je mr. Mustafa Prljača. Nadzor, stručnu pripremu te obradu tekstova je izvršila Vjerskoprosvjetna služba Rijaseta IZ-e u Bosni i Hercegovini.
Prof. Sahinović u svojoj knjizi obrađuje akaidske teme na temelju ehlusunnetskog pravca tako da je ona namijenjena prvenstveno učenicima medresa ali i široj čitalačkoj publici. Poznato je da je akaid središnja nauka u islamskim disciplinama te da tretira ljudsko vjerovanje. U osnovi ispravnost u pristupu akaidskoj nauci znači i ispravnost našeg vjerovanja. Iz tih razloga je jako teško pisati o akaidskim temama jer takav angažman traži gotovo matematičku preciznost i studiozan pristup. Klasični islamski učenjaci pišu vrlo kratka djela (risale) iz ove oblasti.
Autor je uspio kao i u prethodnim knjigama: Poruke Kur'ana, Akaidske teme 2 i Nadnaravno i naravno u Nasrovoj teologiji prirode da progovori u današnjem vremenu i današnjim jezikom, što knjizi daje posebnu aktualnu notu. Aktualnim temama Sahinović pristupa na vrlo stručan način pokazujući zavidnu intelektualnu zrelost, teološku i ljudsku širinu.
Autor udžbenika Akaid 4 u prvom poglavlju govori o vjerovanju u vrijeme Poslanika a.s. pri tome ističući da je to doba jedinstva Ummeta, vjere kakvu Kur'an Časni predstavlja. Tada je važilo pravilo: „Semi'ana we eta'na – Čujemo i pokoravamo se”. Potom govori o razvoju llmu-l-kelama podcrtavajući da se ova nauka javlja u drugom stoljeću po hidžri te da se njome među prvima bavio Ebu Hanife…
U drugom poglavlju su obrađene kelamske škole koje ne pripadaju Ehlus-sunnetu: Džeberije i Kaderije, potom Ši'izam u sklopu kojeg su obrađene frakcije: Isna – ‘ašerije, Zejdije, Batinije, Isma- ilije, zatim Haridžije, Murdžije i Mu'tezilije. Obrađene su i zabludjele sekte koje nemaju nikakve veze sa islamom:
Kadijanije i Ahmedije. Objašnjena je suština Ehlus-sunne we-I-džema'a.Tako riječ ehl označava bliskost ili pripadnost nečemu dok ehlus-s-sunet označava ljude koji su najbliži sunnetu – poslaničkoj praksi i njegovom putu. U sklopu ovog poglavlja se govori o Ebu Hanifi, imam ebu Dža'feru Et-Tahaviju, te o Eš'arijskoj i Maturidijskoj školi s akcentom da smo mi, bosanski muslimani, sljedbenici ovog pravca u Akaidu. Vrlo kvalitetno je elaborirana veza između učenja Maturidije i imama Ebu Hanife. Obrađene su i teme Sele- fizma a po prvi put u udžbeničku građu uvršten je i Tesavvuf u svojoj razuđenoj duhovnosti. Tu su i izvodi iz originalnih sufijskih tekstova poznatih autora iz te oblasti te moderna islamska misao kao i akaidska misao u BiH. Na kraju knjige se nalaze klasični akaidski tekstovi.
Moramo napomenuti da su učenici naših medresa sa radošću dočekali ovaj udžbenik, naročito maturanti medrese „Džemaluddin Čaušević” u Cazinu kojima je Šahinović predmetni profesor. Radost svakako dijele i njegovi prijatelji.