At-Takallum A-2 Elementary je drugi udžbenik iz serija udžbenika arapskog jezika za strance pod naslovom At-Takallum (Razgovor), renomirane Izdavačke kuće Dār al-Burğ iz Kaira. Serija je rezultat timskog rada grupe eksperata u oblasti arapskog jezika za strance, a oni su: Ṣābir al-Mašrafī, Su‘ād al-Hūlī i Abū Uways Maḥmūd. Među brojnim karakteristikama koje ovu seriju čine najmodernijom, stavljajući je u sami vrh udžbeničke literature za učenje arapskog jezika za strance, jeste metodički obrazac, potpuno nov za našu nastavu arapskog jezika a na tragu uobičajenih savremenih obrazaca u modernom svijetu poučavanja stranih jezika. U udžbenicima se koristi standardni moderni arapski jezik. Fokus je na multikulturalnosti, koriste se moderni izrazi iz svakodnevnog života koji su široko rasprostranjeni na području sjeveroistočne Afrike i jugozapadne Azije i teme koje odgovaraju svakodnevnici. Vježbe su raznolike i motivirajuće za učenike. U obradi lekcija koriste se savremene metode koje se koriste u učenju engleskog kao stranog jezika, a obrada gramatičkih sadržaja prezentira se po određenoj logici i postepeno, od lakšeg ka težem. Popratni tematski posteri pomažu lakšem razumijevanju sadržaja knjiga. Ovi udžbenici imaju prekrasan dizajn, u boji su, lahki su za korištenje, kvalitet papira korišten za štampu je vrhunski, knjige su razumne veličine i lahke su za nošenje. Otuda i nezaobilazna opaska o posebnosti i vizualnog identiteta ovih udžbenika. Temeljni cilj ove serije udžbenika je da kod svojih korisnika poboljša sve četiri jezičke vještine: slušanje, govor, čitanje i pisanje tako da je korisnik po završetku sva četiri nivoa u stanju:
– da koristi jezik u svojoj svakodnevnici kroz govor i slušanje;
– da komunicira jezikom savremenih medija kroz slušanje, čitanje i razumijevanje;
– da komunicira jezikom arapsko-islamske kulture kroz slušanje, čitanje i razumijevanje;
– da je u stanju držati govor;
– da može pisati funkcionalno i kreativno;
– da kreira umjetnički i estetski ukus;
– da lijepo piše koristeći kaligrafske forme nesha i rika pisma.
Zbog kvaliteta i karakteristika koje ova udžbenička serija ima, dostigla je visoku reputaciju te je prihvaćena širom svijeta, od Sjedinjenih Američkih Država preko Balkana do Afrike i doživjela više izdanja. Izdavač za Bosnu i Hercegovinu je El-Kalem – izdavački centar Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini. Serija koju izdaje El-Kalem sadrži sljedeće nivoe:
- A-1 Starter
- A-2 Elementary
- B-1 Pre-Intermediate
- B-2 Intermediate
Svaki nivo ima udžbenik i radnu svesku.
At-Takallum A-2 Elementary udžbenik sadrži osam lekcija koje se realiziraju u rasponu od 120 do 140 nastavnih sati te predstavlja drugu epizodu na putu početnog učenja arapskog jezika. Uz uvod sadrži osam lekcija uz brojne popratne sadržaje na web-stranici koji se odnose na pripremu i realizaciju nastavnih sati. Uvod predstavlja trinaest ilustriranih uputstava za najvažnije situacije u kojima se učenik može naći u lekcijama koje slijede. Ovdje dolazi i do ponavljanja dijela najvažnije leksike kojom je učenik trebao ovladati na pripremnom nivou (A-1 Starter). Pored uvoda, tu je i osam lekcija. Svaka lekcija sastoji se iz dva dijela. Prvi dio donosi vokabular karakterističan za tu lekciju, dijalog, gramatička pravila, vježbe slušanja i razumijevanja, fonetske vježbe i konverzacione obrasce. Drugi dio sadrži vokabular, dijalog, gramatička pravila, vježbe namijenjene čitanju i razumijevanju pročitanog, vježbe spajanja riječi i pisanja. Vokabular tretiran u ova dva dijela kreće se od 50 do 80 riječi. U radnoj svesci, koja prati udžbenik, nalazi se obilje vježbi koje se odnose na upotrebu ovog vokabulara. Dijaloške forme i kratki tekstovi namijenjeni za čitanje koriste vokabular prethodnih lekcija, a način upotrebe vokabulara je primjeren jednostavnim prirodnim i svakodnevnim životnim situacijama. Razvijanje jezičkih vještina: slušanje, govor, čitanje (razumijevanje) i pisanje u svakoj lekciji je zastupljeno na način da su slušanje i govor u prvom dijelu lekcije, a čitanje i pisanje u drugom dijelu lekcije. Čitanju i razumijevanju uvijek prethodi set pitanja i slika koji učenika pripremaju na ovaj izazov. Čitanje naglas je važan faktor u ispravljanju i korekciji artikulacije glasova, pravilne dikcije i ispravne primjene gramatičkih pravila. Budući da se pisanje smatra najtežom vještinom u učenju stranih jezika, posebno u prvim fazama, ostavljeno je za kraj. Za ovu vještinu učenik se priprema kroz vježbe funkcionalnog izražavanja popunjavajući i pišući neke od ličnih podataka i vježbe kreativnog izražavanja, gdje piše o temama koje se odnose na lekciju u skladu s ponuđenim koracima i korištenje već ovladanih gramatičkih pravila. Na tom putu, kroz adekvatne vježbe, učenik se priprema na najraširenije forme arapskog pisma poput nasha.