Šejh-Jujo je bio, neosporno, najznačajnija ličnost u znanstveno-književnom i intelektualnom životu bosanskih muslimana u drugoj polovini XVII i početkom XVIII stoljeća. To istaknuto mjesto u kulturnoj povijesti svoga vremena Šejh-Jujo je stekao zahvaljujući svojim plodnim multidisciplinarnim znanstveno-književnim, vjerskoobrazovnim i odgojnim radom.
Po značaju i bogatstvu svojih djela ubraja se u najznačajnije Bošnjake koji su pisali na arapskom, turskom i perzijskom jeziku. Ovaj rad Enesa Ljevakovića “Analogija (Qijas) u teorijskopravnim djelima Mustafe Ejubovića (Šejh-Juje) predstavlja prvu svestraniju i detaljniju analizu kijasa, o čemu se na našem jeziku nije dovoljno pisalo, čak ni u okviru šire elaboracije izvora islamskog prava, dok samostalnih i podrobnijih istraživanja ove ustanove na bosanskom jeziku uopće nema.
To je bio dodatni motiv koji je autora, po vlastitim riječima, opredijelio da između ostalih izvora prava, obradi upravo kijas u teorijskopravnim djelima Šejh-Juje. U tome su ga rukovodila tri osnovna cilja, od kojih je prvi aktualiziranje istraživanja problematike islamskog prava, posebno onih faktora i metoda koji ga čine dinamičnim, fleksibilnim i istodobno koherentnim pravnim sistemom; drugi je strukturiranje i uobličavanje integralne teorije kijasa na osnovu Šejh-Jujinih djela, dok je treći utvrđivanje u kojoj je mjeri ovaj autor bio originalan u svojim komentarima i stavovima, te koliko se oslanjao na druga djela i autore.